Saturday, January 14, 2012

tahun baru.. azam pon baru dowh.. + abis final

salam... yahoooooooooooooooo!!! dah abiz jgk final... yeyeyeye...ceria tu mmg la ceria, tp almaklum, sem ni aku x brp bagus kalu nk compare ngn sem2 yg lps.. aku terima tu smua... aku sedar yg sem ni aku byk main2... tp x pe. ni mungkin tempoh peralihan yg aku lalui utk belajar d mana silap aku.. okay .. aku x kisah nk dpt berapa pon.. kejayaan seseorng bukan bergantung kpd keputusan exam.. ia bergantung kpd cara sseorg membw diri bila lps grad nanti..
kalu dpt 3.9 pon, gaji nnti sm jgk dgn org yg dpt 2.0.. ini doc seng yg ckp.. seorg pengawas periksa jgk ade ckp "ini semua dunia jer ni." so x pyh pikir pasal exam ni.. mama aku ada pesan, belajar2 jgk, jgn lupa pada keluarga , jngn tinggal solat, jgn dengki ngn org n mcm2 lg.. kdg2 aku terpikir jgk , kalu skrg kita dh lupa ibubpa, kalu keje nnti entah2 malu nk tunjuk ibubpa kat org... so time cuti ni luangkanlah masa yg berharga ini bersama keluarga.. jgn terlampau liberal sgt.. xkn nk mengadap buku jer n buat praktikal jer..



pikir masa dpn n jgk persediaan tuk akhirat lg elok... btol x.. hahaha...


ya Allah.. permudahkan urusanku!!




mantapkan diri dgn ilmu dulu. ilmu dunia dan ilmu akhirat.. jgnlah bazirkan usia muda mu Faris dgn perkara yg lalai..






banggakan ibubapa dgn segulung ijazah..






menjadi suami yg bertanggungjwb kpd bakal isteri yg tersyg.. sayang fahamkan??

kereta impian...






rumah impian...
keluarga impian..

tp semua ini tidak semudah yg dirancang.. ya Allah aku perlu hidayah dan taufik dari-Mu utk aku mencapai segala yang dihajatiku.. aku berusaha dan bertawakkal kpd mu..agar tiada penyesalan.....


0 comments:

Post a Comment

 
;