Tuesday, January 31, 2012

cuti semester... part 1

assalamualaikum...

cuti dah nk abis dah.. huhu. rs mcm x puas lg melepak kt umah.. rs kjp sgt dowh... cuti2 ni byk jugak kerja yg aku buat rupanye.. at least, ada la improvement kalu nk dibndingkn dgn cuti2 sblum ni. yg plg pnting aku x la tido byk sgt mcm cuti2 sblum ni.. yeaahhhh.. satu kejayaann.. okay, nk citer satu2 apa yg aku buat spanjang cuti ni.. tuk pengetahuan korang, abis jer exam patho yg spoil tu aku teerus balik umah.. haha.. lama x balik la kononnya.. pdhal hari2 aku balik... hahaha.. semua maklum yg aku suka tido kt katil dlm bilik rumah aku..

okay, aktiviti yg selalu aku buat spnjg cuti ini x lain dan x bukan melawat kubur atok aku la.. hmpir setiap hari la family pergi melawt kubur.. bc yaasin dan sedikit tahlil kat kubur.. mudah-mudahan terus smpai kt arwah atok... mlm plk lps maghrib , buat tahlil bersama keluarga.. semua ni demi arwah atok yg tersyg.. Al- Fatihah buat arwah atok..

pd hari ahad minggu first cuti, aku pi la jln2 kt perak.. pi bertiga jer.. sepatotnya berlima.. tp 2 lg x dpt join.. so tinggal aku ngn shahirah n emaknya sahaja.. kami bertolak ke perak lbh kurang pukul 3.30 ptg.. berdebar jgk aku.. bw org yg aku syg n bkal mertua aku.. control la sikit bw kereta.. x nk la ganaz2 sgt.. nnti mak dia x hrpkn aku tuk jg anak die.. hahaha... tp aku jamin, aku akn jaga dia slagi nafas aku masih ada.. aku jaga dia.. dlm perjalann singgah kejap kt puncak titiwangsa.. amik la gmbr2 cikit... haha.. mcm x biasa... pdhl aku dah byk kali ke utara.. cuma manjung jer aku x pernah sampai.. dlm kepala aku , aku trpikir mcm mana la aku nk mengadap ayah dia.. takot jgk.. almaklum lah org laki ni ego.. bw kereta smbil pikir.. takot nk jumpa abah dia.. mcm mana la muka abah dia... si shiera ni plk x abiz2x menyakat gua.. hahaha.. dia nk balas 'dendam' kot.. sbb dulu time nk jumpa parent gua , dia merapu sepanjang perjalanan.. hahaha.. ms nk smpai manjung, mak dia call abah dia, suh tunggu kt kedai makan noodles ape entah.. huhu.. takot gila... haha.. pastu smpai kt kedai makn tu.. abah dia x da lg.. lega kejap.. amik order n makan.. sdg aku mkn , jeng3x.. abah dia smpai selamba rock giler.. hahaha.. mcm anak dia.. aku pon siap cium tgn terus berslm.. haha.. abis cerita psl prjlnn pergi..

hr2x lain shiera pon bw la aku jln2 pusing manjung, lumut , sitiawan... rsnya aku pernah smpai manjung ni.. waktu kecik2x dulu.. tp x ingt dah... cantik jgk lumut, manjung ni.. kiteorg smpat jgk tgk wayang cerita KERAMAT.. cerita tah pape2x.. die jgk bw aku pi tgk skolah dia.. haha.. banggala tu!! hr keduanya, 2 member aku smpai.. kiteorg berempat pi la ke cameroon highland... sygnya kiteorg smpai sna kul 5 lbh.. dah lewat.. byk kedai tutup.. huhuhu... tp itu x jd hal..ape lg ,, si shiera pon dgn borosnya berbelanja sakan... harga mahal murah habis smua dibedalnya.. hahahaha.. shiera2.. boros sgt.. lain kali jgn boros sgt yer syg...

balik dr cameroon, turun ikut jlan tapah.. pergghh ,, giler ar jln , mcm ular.. selekoh tajam2 nk mampos.... 3 org yg naik kete smua pening nk muntah.. terok jln, dah la turun bukit , selekoh tjm plk tu,, ditambah keadaan gelap gelita sbb waktu mlm... tgh aku bw kete , tiba2 tayar kereta tersngkut besi.. berapi kt bwh kereta.... dlm gelap, aku ngn sorng member ni keluar.. ya Allah takot giler...tp memberanikn diri.. pi la slim river jap... lpk makan2 kt situ, n hantr shiera balik dlm kul 12 mlm...

hr ketiga , kiteorg bertiga balik la kelate...

bersmbung dlm part II... hehehe



0 comments:

Post a Comment

 
;