Friday, January 27, 2012

KhAS BuAt CaLoN IsTeRiKu...

Salam dihulur pembuka bicara....
hari ini aku tidak mahu bercerita,
namun ingin menyampai sedikit pesanan,
khas buat calon isteriku,
dan
secara am-nya buat seluruh wanita di dunia ini.

ku akui diriku ini tidaklah sempurna,
namun,
diri ini berasa bertanggungjwb untuk menyampaikan pesanan ini.

sayang...
aku akui diriku ini tidak sempurna,
namun aku berusaha mendidikmu perlahan-lahan,
aku yakin segala kebaikan bermula daripada hati yang luhur,
sayang mungkin tidak sebagus wanita lain daripada sudut penampilan,
namun,
perlahan-lahan dikau mula beransur-ansur menjadi lebih baik,
Alhamdulillah,
selagi nafas ini masih ada,
aku berusaha memastikan suatu hari nanti auratmu terjaga dengan rapi,
perlahan-lahan sayang,
aku yakin.

sayang,
sedikit masa nanti aku yakin,
dirimu pasti berubah,
berubah menjadi lebih baik,
terimalah teguranku seadanya,
sesungguhnya teguranku tidak lain dan tidak bukan,
untuk...
menjadikan dirimu sesedap mata memandang dan sesejuk hati menatap.
amin...
InsyaAllah...

aku berasa sangat gembira,
dirimu rapat dengan kawan-kawanku yang kuat agamanya,
belajarlah daripada mereka,
InsyaAllah ...

suatu hari nanti..

aku nantikan..

dan...


aku juga ingin berubah menjadi lebih baik.. mungkin sekarang aku tengah menikmati zaman remaja dan gila2 ku..


0 comments:

Post a Comment

 
;